Ziemniaki

20130916_171118

Postanowiłam rozpocząć cykl o produktach, które powinny znajdować się w diecie sportowca/ osoby aktywnej fizycznie. Nie wiem dlaczego, ale do dzisiaj krążą mity na temat ziemniaków. Spora część osób która prosi o poradę często sama zaczynam rozmowę od zdania : „Wiem muszę odstawić ziemniaki” Ależ nic podobnego!!!

Sama jem ziemniaki i to bardzo często. To moim skromnym zdaniem jedno z najlepszych źródeł węglowodanów. Traktuje je jako świetne paliwo np. przed treningiem a generalnie najzwyczajniej w świecie lubię ziemniaki :)

Postaram się wymienić najważniejsze zalety aby trochę zachęcić Was do tego niepotrzebnie omijanego produktu.
Ziemniaki mają w swoim składzie bardzo dużo wody, mało kalorii i niski indeks glikemiczny dzięki czemu węglowodany uwalniane są z nich stopniowo i dostarczają energii na dłużej.

Są  źródłem witamin (A,B,D,E i C) i co bardzo istotne odkwaszają organizm dzięki właściwościom zasadowym. Większość z nas zjada dość spore ilości mięsa dlatego warto mieć to na uwadze.

Tak więc obalmy mity ziemniaki nie są kaloryczne! Jedzmy je :)  Gotowane na parze, we wodzie, pieczone w piekarniku, w mundurkach i bez jemy :)

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *