fit szarlotka

Kolejne ciasto, które można śmiało jeść będąc na diecie. Pełnowartościowe bez zbędnych dodatków. Z dodatkiem mleczka kokosowego chociaż połączenie kokosa z jabłkami może wydawać się nieco dziwne jest genialne! Sami się przekonajcie :)

11110858_1834923060067002_6958358532675452939_n

 

Składniki (na tortownicę o średnicy 24 cm) :

– 300 g kaszy jaglanej
– 300 ml mleczka kokosowego
– 100 g zmielonych wiórków kokosowych
– 3 żółtka
– ok 100 g stewii (w zależności jak mocno słodkie ciasta lubimy)
– laska wanilii
– łyżeczka proszku do pieczenia
– 50 g mąki ziemniaczanej
– 6 jabłek
– 3 łyżeczki cynamonu
– 5 białek
– 100 g wiórków kokosowych

11267742_1834923083400333_205694153978117344_n

Kaszę prażymy kilka minut w rondelku, zalewamy wodą.Następnie dodajemy ziarna wanilii i całość gotujemy. Kaszę raz jeszcze zalewamy wodą i gotujemy aż kasza całkowicie wchłonie wodę. W miseczce łączymy zmielone wiórki kokosowe, mąkę ziemniaczaną, 30 g stewii, proszek do pieczenia.
Ugotowaną kaszę blendujemy. Dodajemy żółtka, mleczko kokosowe i miksujemy. Do masy wsypujemy suche składniki i łączymy.
Formę tortownicy wykładamy papierem do pieczenia, masę przekładamy na dno i pieczemy w temp. 180st. przez ok. 20 minut.
Jabłka obieramy i kroimy w kosteczkę. Podsmażamy z 30 g stewii oraz cynamonem na patelni.
Na podpieczony spód wykładamy jabłka.
Resztę stewii oraz wiórki kokosowe dodajemy do ubitych wcześniej białek i delikatnie łączymy. Wykładamy na górę naszej szarlotki.
Całość wkładamy do piekarnika na 30 minut (nagrzanego do 180 stopni).

11206969_1834923033400338_947746436783416723_n

Smacznego :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *